Eivät nuo dementia mummo ystäväni näköjään muista tänne mitään kirjoitella. Minä asun nykyään Vantaalla ja olen pikku hiljaa muuttunut city-mummoksi. Täällä on paljon erilaisia ihmisiä, uskovaisiakin, jotka yrittävät pelastaa minun vanhan, läpimädän sielun mm. näillä sanoilla:

"YSTÄVÄ! 1. Sinä tarvitset pelastuksen Kristuksessa!-- 5. Kuka voi pelastua? 1. Syntinen, suurinkin syntinen. 2. Kuka vain tahtoo.-- Ratkaisuni: Olen tullut vakuutetuksi, että olen syntinen, ja tiedän, että Kristus Jeesus kuoli jumalattomien edestä. Siksi juuri nyt vastaanotan Herran Jeesuksen omaksi Pelastajakseni ja Hänen avullaan tahdon tunnustaa Häntä ihmisten edessä.

Ikä:................................................

Nimi:.............................................

Lähiosoite:..................................

Postinumero ja toimip.:............

Tilaajan allekirjoitus:.................

Ota yhteys Jeesukseen Kristukseen uskoviin, niin he opastavat sinua mielellään eteenpäin uskon tiellä. Voit myös lähettää nimi- ja osoitetietosi meille, niin postitamme sinulle ilmaiseksi hengellistä luettavaa ja rukoilemme puolestasi.--"

Lisäksi olen saanut A4-kokoisen "Sanoma Herralta Suomen kansalle"-kirjeen, jonka skannaan tänne heti, kun saan skannerin käsiini. Olen miettinyt miksi nuo uskovaiset, jotka jakelevat noita pyhiä papereita jalankulkijoille, ovat aina jotain vanhoja eukkoja tai ukkoja. Missä ovat kaikki hyvännäköiset, nuoret uskovaiset pojat ja -tytöt?

Omasta mielestäni oli mielenkiintoista, kun eräs hartaasta uskovaisesta ateistiksi kääntynyt mies sanoi, että hän tajusi yhtenä päivänä, että Jumala on olemassa vain puheissa ja kirjoituksissa (kuten Raamatussa), mutta ei ole muuten olemassa. Nyt täytyy huomauttaa, että minulla ei ole mitään uskovaisia ihmisiä vastaan, vaikka en kuulu kirkkoon. Oma miehen roikaleeni on muslimi ja olen tavannut muitakin erittäin kohteliaita sekä miellyttäviä muslimeita  ja Jehovan todistajia.

Semmoista. Sain muuten vihdoin töitä. Siivoan kangaskauppaa, joka on kevyttä hommaa ja palkka on hyvä. Ja elämäkin on mukavasti tasoittunut, ei ole enää niin dramaattista kuin mitä viimeksi kerroin. Ja Hupiska on hauska tapaus, hän ehdotti, että aletaan kirjeenvaihtoon ja olen nyt odottanut hänen kirjettään varmaan yli puoli vuotta. :D

Hyvää kesän jatkoa mummuskoille ja mummeleille <3

 

Ystävyydellä,

- Lemmi